02 Ağustos 2007

Pamukkale'nin en çok neyini seversiniz?

Ankara'ya dönüşünü! Hahhayt, Yahya Kemal miyim neyim? Artizin önde gideniyim. Velhasıl, geçen Pazar gecesi, Denizli dönüşü yine böyle hissettim. Bu durum Denizli ile alakalı değil, ben hep böyle hissediyorum. Güzel bir hafta sonu ve sakin, dingin, yarı uykulu yolculuk sonrası şehir merkezine girer girmez duyduğum ambulans sesleri, kornalar, o vakitte bile sıkışık trafik, gözüme çarpan koca jandarma komutanlığı.. Ben bu sesleri, şehrin gürültüsünü, kalabalığını, koşturmacasını, binalarını, meclisin ışıklarını, hacıyolu yokuşunu seviyorum. Uçurumlarını, kurbanlarını, acısını biliyorum. İş dönüşü terliklerimi sürüyerek arşınladığım bozuk kaldırımlarına, basınca içe göçüp içine dolmuş yağmur suyuyla ayaklarımı ıslatan kaldırım taşlarına bile tahammüllüyüm. Uzaktayken de her ne olursa olsun, benim ben oluşuma tanıklık etmiş, yuva olmuş, kucak açmış bu şehri özlüyorum. Her yerde geçiciyim, burada kalıcı. Anlaşıldığı üzere, bu aralar romantik akımdan etkilenmiş vaziyette ortalarda dolanıyorum. Gönüllü psikologluk hediyesi "Ankara Şiirleri" kitabımızdan da bir şiir alalım, tam olsun:
Karanfil Sokağı
Tekmil ufuklar kışladı
Dört yön, onaltı rüzgar
Ve yedi iklim beş kıta
Kar altındadır.
Kavuşmak ilmindeyiz bütün fasıllar
Ray, asfalt, şose, makadam
Benim sarp yolum, patikam
Toros, Anti-tors ve asi Fırat
Tütün, pamuk, buğday ovaları, çeltikler
Vatanım boylu boyunca
Kar altındadır.
Döğüşenler de var bu havalarda
El, ayak buz kesmiş, yürek cehennem
Ümit, öfkeli ve mahzun
Ümit, sapına kadar namuslu
Dağlara çekilmiş
Kar altındadır.
Şarkılar bilirim çığ tutmuş
Resimler, heykeller, destanlar
Usta ellerin yapısı
Kolsuz, yarı çıplak Venüs
Trans-nonain sokağı
Garcia Lorca'nın mezarı,
Ve gözbebekleri Pierre Curie'nin
Kar altındadır.
Duvarları katı sabır taşından
Kar altındadır varoşlar,
Hasretim nazlıdır Ankara.
Dumanlı havayı kurt sevsin
Asfalttan yürüsün Aralık,
Sevmem, netameli aydır.
Bir başka ama bilemem
Bir kaçıncı bahara kalmıştır vuslat
Kalbim, bu zulümlü sevda,
Kar altındadır.
Gecekondularda hava bulanık puslu
Altındağ gökleri kümülüslü
Ekmeğe, aşka ve ömre
Küfeleriyle hükmeden
Ciğerleri küçük, elleri büyük
Nefesleri yetmez avuçlarına
-İlkokul çağında hepsi-
Kenar çocukları
Kar altındadır.
Hatip Çay'ın öte yüzü ılıman
Bulvarlar çakırkeyf Yenişehir'de
Karanfil Sokağı'nda gün açmış
Hikmetinden sual olunmaz değil
"Mucip sebebin" bilirim
Ve "kafi delil" ortada...
Karanfil Sokağı'nda bir camlı bahçe
Camlı bahçe içre bir çini saksı
Bir dal süzülür mavide
Al-al bir yangın şarkısı,
Bakmayın saksıda boy verdiğine
Kökü Altındağ'da, İncesu'dadır.
Ahmed Arif

7 yorum:

KuzeyGüney dedi ki...

Ankara Ankara
Ey iyi kalpli üvey ana!
Cemal Süreya

Bu da benden olsun:)Millet bize deli der ve fakat ben de seviyorum bu şehri.

yakınuzak dedi ki...

Canım o iş ööle olmuyo siz bu şehri sevdikleriniz de orda diye seviyosunuz, kimse kalmasa ortamda dar gelir orası size dar..
Dar edicem bu şehri size nihahahahahaha...

anl dedi ki...

her zaman söylediğim gibi,kocam burda olmak zorunda olmasa bu şehirde bir dakka işim olmaaazzz.ben sevmiyorum maalesef,kara iklimini,havası duman kokan kışlarını,gidip gez-ezilebilecek sadece 1-2 yeri olmasını, haftasonu kaçamağı yapacak heryere uzak olmasını ve en önemlisi mavinin eksik olmasını hiç sevmiyorum.pööff bak yine sıkıldım.

r dedi ki...

valla dayanamayıp ben de bi lütufta bulunuciim

Ankara Ankara
Senin döt benden kara!

suyun da akmıyo tam 3 gün oldu. inek..

Umut DURAK dedi ki...

İzmir'de yaşamalı, sonra Çanakkale'de, sonra istiyorsanız Paris'de, New York'da, Roma'da. Sonra döndüğümüzde bunları söylebilecekmiyiz bakalım. Ha ben de yapmadım eyvallah. Ama yapmak lazım yapmak. Bir kente ait hissederkenki konforumuzdan vazgeçip, yaşamak görmek lazım. Nasıl olacak bu işler, nasıl?

Adsız dedi ki...

pamukkale'nin en cok neyini mi severim? sevgiliyle oraya giderken tanisildigina gore, kendisine parasut etkinligi yapilmasini:)

ankara konusunda yazdiklarin, benim hissettiklerime de tercuman... yasayan pekcok kisi surekli yakinsa da ankara'dan, seviyorum bu sehri!!!

Gaia Skywalker dedi ki...

İstanbul kızı olarak Ankara'da bir süre yaşayamadım, devlet dairelerinin gece ışıklarının kapanmasıyla kararan bir şehir kalmış hafızamda açıkçası...
Ama seveni çoktur, bilirim :D

Liman şehirlerinden farklı bir kulvarda zaten, mütevazi sonra...

Ankara, Ankara diyosunuz, simit göndersenize!!!!! :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...