24 Mart 2007

Antonio Tabucchi'den "Düşler Düşü"...

"Sevdiğim sanatçıların ne gibi düşler gördüklerini hep bilmek isterdim. Yazık ki, bu kitapta sözünü ettiklerim, ruhlarının geceleri izlediği yolları anlatan birer yapıt bırakmamışlar bize" diyen bir notla kitabına başlayan Tabucchi, anlatılarının birer varsayım olduğunun farkında olduğunu belirterek ve "öte yanda" düş görmekte olan kitabın kahramanlarının bunu hoş göreceğini umduğunu dile getirerek devam etmiş.. Çok keyifli bir anlatımla, mimar ve havacı Daidalos'tan başlayıp, başkalarının düşlerini yorumlayan Sigmund Freud'la bitirerek, kitabın sonunda "bu kitapta düş görenler" başlığıyla kısaca yaşamlarından söz ettiği, tarihte iz bırakmış yaklaşık 20 ozan, yazar, ressam ve müzisyenin olası düşlerini sembolik bir biçimde anlatmış..
Düşlerinde kocaman saraylarda kaybolduğu, yarı hayvan varlıklarla karşılaştığı, inanılmaz sirk gösterileri izlediği, 5 aileyi 5 günde doyurabilecek kadar yiyeceği tek öğünde tükettiği, kağıttan gemilerle okyanusta yolculuk ettiği, köpek balığı midesinde başka insanlarla karşılaştığı şeklinde rüyaları betimlenmiş kahramanları okurken, kendime "benim en fantastik rüyam ne idi aceba?" diye sordum elbette..
Sanırım geçen yazdı.. Dedektiflik yapmak amacıyla babamın arabasını kaçırıyorum (broadway, 96 model, nasıl?;)), sonrasında da ehliyeti olmayıp direksiyon başına da hiç geçmemiş biri olarak, arabayı nasıl oraya getirdiğimi anımsamadığım için kendime küfrederek, devamlı yanlış hareketler yapıp kalabalık yolların ortasında kalıp, sonrasında da bir tünelde sıkışıp, "frustrated" haldeyken, birden arabanın zeminindeki deliklerden Fred Çakmaktaş misali ayaklarımı indirerek fiti fiti hareketlerle yola koyuluyorum ve eve dönebiliyordum..


"Tarihe adımı yazdıracaksam daha deli/dolu rüyalar görmeliyim galiba":) diyerek, kitabı naçizane tavsiye ediyorum..

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Rabişim,
Geçen yazki hallerinin bir noktasında tanığı ve paylaşıcısı olarak hadi o tünele sıkışmayı, kalabalık yolları, "frustration"ı anlıyorum. Hatta dedektiflik bile gayet tanıdık geliyo, ama yavrum o fıtıtı fired çakmaştaş halini neye benzeticez bilmiyorum..aslı

elegimsagma dedi ki...

aslıcım fitifiti halleri ben de bilemedim:) diyorum ki bu durumun çorap çıkarmamla da bi alakası olabilir mi aceba?

Bilge dedi ki...

Benim hiç unutmadığım bi tane var; bi korsan gemisinin kaptanıyım ve tayfalarıma diyorum ki: "şofbeni yakın, duş yapıcam!"

elegimsagma dedi ki...

bilge,
tek kelimeyle koptum:) bu doğrultuda, tarihe adını yazdırma şansının benden daha yüksek olacağını kestirebiliyorum;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...